"A nürnbergi per folyamán rengeteg hazugság és kitaláció hangzott el a fogolytáborokkal kapcsolatosan. Mauthausenben a menzán kívül még bordélyház is állt a foglyok rendelkezésére. Amúgy meg semmit nem bánok, amit tettem, a múltamhoz való hűség elvi kérdés. Gázkamrák? Soha nem találtak egyet sem és én magam sem láttam azon az egyen kívül, amelyet az amerikaiak építettek Dachauban."

A részlet Erich Priebke 7 oldalas "politikai testamentumából" származik, amelyet tegnap éjjel bekövetkezett halála után ügyvédje bocsájtott az olasz sajtó rendelkezésére.

Erich Priebke az olaszországi SS csapatok parancsnoka volt a II. világháború idején. 1994-ben, 50 évnyi bújdoklás után ítélték életfogytig való rabságra 335 olasz partizán megkínoztatásának és meggyilkolásának vádjával (a partizán csapatok 1944. március 23-án gránátot dobtak a Rómában felvonuló német csapatokra, amely támadás 10 német katona életébe került. A bosszú 10 olasz életet követelt minden egyes német katonáért. A műveletek koordinátora és parancsnoka Priebke volt, aki saját maga is aktív részese volt a kivégzéseknek).

Priebke a fogság idejét  Rómában töltötte házi őrizetben egészen halála napjáig. 

Priebke 1Priebke náci gyilkos, turistaként sétálgat. Szégyen!

Priebke ügyvédje szerint néhány bürokratikus probléma elintézése után a náci bűnös Argentínában lesz eltemetve felesége mellett, abban a kisvárosban, ahol a menekülés éveit töltötte.

És hogy mik lennének ezek a "bürokratikus problémák? Csupán annyi, hogy az argentín külügyminiszter, Hector Timerman kijelentette, hogy országa nem kér a náci bűnös hamvaiból: "Amit Priebke művelt, ellentétes az emberi méltóság tiszteletével. Az argentínok nem kérnek belőle"

priebke erich--400x300

 

A bejegyzés trackback címe:

https://politika.blog.hu/api/trackback/id/tr45564949

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Éhes_ló 2013.10.12. 21:38:14

Talán el kellene olvasni Szophoklesz Antigoné c. drámáját.
A gimiben volt kötelező, gondolom a bölcsészeknél és a jesivában nem az.

Az öreg nácit elkapták.
Meghurcolták.
Bezárták.
Meghalt.
El kell temetni.
Ez morális kötelezettség, mert az ember ski volt, meghalt a bűneivel együtt.
Holttesteken nem áll bosszút a morális, a hívő ember.
Felénk legalábbis nem.

Felétek?

véres horror 2013.10.12. 21:42:02

@Éhes_ló: bezzeg Horn Gyulát kilőtted volna a Holdra, mert mit keres az a hazaáruló, magyargyűlölő disznó a Szent Magyar Földön, mi, te rühes náci?

Éhes_ló 2013.10.12. 21:49:34

Talán némi forrás kellene mellé, mert így meglehetősen setétre sikeredett ez, te szerencsétlen emberálarcát vesztett mesüge.

Sehol nem írtam ilyet a hibbant pufajkásról.

De ha már írtad.
Felétek a hitközségben így intézik?
Felénk csak rosenfeld és csermanek temettetett jeltelen gödörbe, arccal lefelé magyarokat.
Nem emlékszel?

Paul Summers 2013.10.12. 21:57:27

@véres horror: Szarok a pofádba. Nem ártana alijázni.

zsírvezér 2013.10.12. 22:10:52

@Éhes_ló: Hát igaz ami igaz vitéz kőbányai úr és rendszere, nem vacakolt sokat még a jeltelen sírokkal sem, hol a jégpáncélt robbantotta be az embereket, hol "csak" elfordult mikor magyar állampolgárokat pakoltak vonatra...

Éhes_ló 2013.10.12. 22:23:02

@zsírvezér: nekünk mesüge nem tanítottak ilyen nevű államférfit sehol sem.
A jesivában kit neveznek így a rebék?

Felétek az ígéret földjén volt ilyen nevű?
Mesélj kérlek, mi köze van a 100 évesen elhalt náci eltemetésének báki más eltemetéséhez?
A halál utáni végtisztesség nem morális törvény?

Érdekelne nagyon mit tanítanak a magadfajtáknak.

2013.10.12. 23:27:08

@Éhes_ló:

"Talán el kellene olvasni Szophoklesz Antigoné c. drámáját."

Tudod abban az időben ha valakinek volt egy ellensége, azt megölte.
Aztán az egész családját is, beleértve az egy-két éves gyerekét.

Gondolom a logikád alapján legyen ez is mindenki számára követendő....

Back4Good 2013.10.12. 23:37:36

@Éhes_ló: Öreg nácit nem kapták el, hanem ÖTVEN éven át vígan élt Argentínában a haverokkal (mert sokan közülük ott voltak-vannak még). Miután elkapták, NEM hurcolták meg, hanem ha jól tudom 2 év után (vagy annyi sem...?), háziőrizetben bulizott Róma egy előkelő negyedében. Ekkor már elmúlt mondjuk 80 éves, tehát max azt csinálta, amit egy átlagos szabad 80 éves: sétálgat az utcán, olvasgat, nézelődik, dumcsizik a haverokkal. meghalt olyan halállal, amelyet csak a legjobbak érdemelhetnek ki: 100 évesen szépen elaludt. A legkevesebb, hogy legalább most már ne legyen nyugalma.

Tapogatott Kukorica 2013.10.13. 00:23:10

Milyen szinvonalas kommentek!

Fekete Sámuel 2013.10.13. 02:25:02

@véres horror: Most bizonyítod be, hogy igazuk volt. Nem akkor, most. Most legalizálja a HC-ot a néped. Nem akkor, hanem most.

Orszag 2013.10.13. 02:36:04

Argentína nem volt mindig ennyire finnyás a háborús bűnösökkel.

Éhes_ló 2013.10.13. 08:20:51

@Back4Good: tévedsz, vagy hazudsz.
Elkapták (azok, akik milliókat hamvasztottak el élve minden jogkövetkezmény nélkül).
Elítélték (azok akik Kelet Európát - győzteseket és veszteseket egyaránt - eladták egy vérengző, tízmilliók haláláért felelős elmebetegnek, hogy ő és hű tanítványai még 45 évig tombolhassanak és gyilkolhassanak).

Meghalt, mialatt a büntetését töltötte.

Az alulképzett poster az idenyomuló jesivájával - és persze veled - karöltve azon lelkendezik, hogy nem kaphat tisztes temetést, végakarata szerint.

Érdekes módon ez a pufajkás gyilkosok esetében nem jelentett a hitközségnek problémát.
Ma sem jelent.

Erre mertem a kommentemben célozni és arra, hogy egy halott emberen pár ezer éve már nem állunk bosszút, ha morális lényként akarunk mutatkozni.

Nem akarnak. Nem akarsz.
Joguk, jogod van hozzá, de szerintem ciki és jó precedens arra, hogy velük, veled és a hitsorsosaikkal is így bánjanak el azok, akik hasonképp nem tekintenek rájuk emberként, halottként.

„Amit nem akarsz magadnak, azt ne tedd soha mással.”
Persze ez a bosszú népére sosem volt érvényes.
Vagy mégis?

Shopping 2013.10.13. 08:23:19

Kiváncsi leszek, hogy milyen hírekkel fogja a "holokauszt management" fenntartani a figyelmet 10 év múlva amikor már nem lesz több túlélő?

Mi lenne, ha csak úgy, hagynák a dolgot, és az emberek döntenék el akarnak-e emlékezni vagy sem.

Ez aminden hétre egy hír, csak hogy emlékezzen a világ kicsit gusztustalan...

rode 2013.10.13. 08:48:33

Elérték, hogy majdnem 70 év után, Németországban szégyen hivatalból nemzeti zászlót lengetni. Gratulálok....

Éhes_ló 2013.10.13. 08:49:21

@MikeBoy: ezek szerint nem olvastad.
Kár.
Nem véletlenül tananyag kultúrkörökben, Európában.

$pi$ 2013.10.13. 09:17:28

@zsírvezér: "Hát igaz ami igaz vitéz kőbányai úr és rendszere, nem vacakolt sokat még a jeltelen sírokkal sem, hol a jégpáncélt robbantotta be az embereket,"

Erről nem hallottam eddig, hol lehet utánaolvasni?

"hol "csak" elfordult mikor magyar állampolgárokat pakoltak vonatra... "

Itt most a magyar katonákra gondolsz, akiket harcolni vittek vagy a magyar munkaszolgálatosokra, akiket munkára vittek?

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2013.10.13. 09:29:33

Valamiért még mindig érdekesnek és ezzel együtt felfoghatatlannak tartom, hogy a mai "modern kultúrákban" el kell fogadnunk: a nácik gazok voltak, mérgesen hörgő és üvöltöző emberevők, miközben a mai világ agresszorai (akik hasonlóan undorító háborús bűnöket eszközölnek a nagyvilágban)(nap mint nap) demokráciát hirdető és önzetlenül átnyújtó "jógyerekek". Pedig nincs különbség. Mindössze annyi, hogy a ma terroristáinak erkölcsi jogalapjuk van a média uralma által.
Nem szeretném mismásolni Náci Bácsi ráköpött bűneit, de azért töprengjünk már el a mai Benjamin-ok, Obamák, Angelák vagy Stephen-ék bűnösségén, akik miatt naponta ölnek, kínoznak és rombolnak szervezett terrorista erők (általuk hadseregnek nevezett egységek) a bolygón.

2013.10.13. 10:12:57

Nincs nagyobb büntetés egy náci gyilkos számára, mint naponta megtapasztalni Izrael virágzását, ahogy percről-percre szebb, erősebb és boldogabb lesz, hogy nincs még egy nemzet a világon, aki ennyi tudóst, zsenit, Nobel díjast adna a világnak, ahol ennyi tudományos és technikai vívmány születik. Mindezt a folyamatos terrorfenyegetettség ellenére, a világ legszofisztikáltabb hadereje, hírszerzése és titkosszolgálata támogatásával. Nincs semmi, ami jobban bosszantaná a zsidógyűlölőket, mint a fentiek. Most hogy az öreg lekerült a pokolba, elmesélheti a fürerjének hogy látta a zsidókérdés végső megoldását.

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2013.10.13. 17:22:04

@Pensive: Azért ne feledjük, hogy Izrael valójában nem egy önálló állam, hanem az USA egyik katonai támaszpontja - ahol történetesen nagyon sok (közel 8 millió) zsidó emberke éldegél, többségükben civilek (meglepő módon). A támaszpont évente több milliárd dollárnyi segítséget kap (hivatalosan - mivel nem hivatalosan azért több is csurran), tehát nem csoda, hogy szavaiddal élve "virágzik".
Nem vonom (nem vonhatom) kétségbe a zsidó születésű zsenik létét és termékenységét. Ez tény: nagyon sok feltaláló és tudós került ki az ő köreikből. Felesleges ebbe bármit is belemagyarázni - aki megteremti magának a kényelem luxusát (mindegy, hogyan), az ráér kísérletezni és tanulni, fejleszteni önnön képességeit. Ebbe most nem megyünk bele...

Véleményem szerint olyan, hogy "zsidógyűlölő" nem létezik. Aki kimondottan gyűlöli a zsidókat, mint fajt, nemzetet (akármit), az ostoba. Nem szabad gyűlölni senkit és semmit, inkább fel kell használni a tőlük elleshető javakat és később ellenük kell alkalmazni - ha már háborúskodásról van szó.

De nem értek egyet a háborúskodással sem.

Azt, hogy Izrael egy katonai támaszpont, nem én állítom a történelemben elsőként. Mielőtt még támadás érne ezért: Chomsky barátunk már évtizedekkel ezelőtt kijelentette és meg is indokolta ezt. Csak egyetérteni tudok vele.

Egyébként olyan, hogy "végső megoldás" nem létezett (nem létezhetett - matematikai alapon) és nem is létezik. :-)

Back4Good 2013.10.13. 18:05:00

Megteremti a kényelem luxusát és utána ráér..... Hát igen ez így van, a zsidók napi 20 órában építették Izraelt két kézzel és nagy csendben és alázattal. A mai generációk pedig az apjuknak meg a nagyapjuknak köszönhetően már kissé jobb helyzetben van és remek egyetemekre járhat, okos, ügyes kreatív lesz. Mert az ősök nem olyanok voltak mint a Magyarhonban, hogy sír a száj, ha napi 7-8 óránál többet kell dolgozni meg nincs 1 órás ebédszünet. 5 óra 01 perckor az irodákban már nincs senki, utána meg csak az egymás utálása megy, irigykedés arra, akinek 5 forinttal többje van. hát ha még valaki mer sokat dolgozni kitartóan és azzal nagy eredményt elérni, hát annak aztán lesz haddelhad. Biztos bűnöző, lopott, de akárhogy is legyen, a k...va anyját mert neki nagy a háza, a felesége meg nem 120 kilós.

Back4Good 2013.10.13. 18:06:40

@Tom Bobb: Meg nincsen zsidógyűlölő, csak éppen lopni kéne tőlük know-how-t és felhasználni ellenük.... Ez kifejezetten zsidóbarát koncepció:-D

2013.10.13. 18:11:23

@Tom Bobb: Chomsky egy elvetemült, beteg, sztálinista őrült. Két hazája volna (USA és Izrael), mindkettőt leköpte és hátbatámadta, dzsihádista arabokkal, nácikkal, holokauszttagadókkal, egyéb moslékkal cimborál, és természetesen megtagadja származását, hiszen zsidó. Persze remekül él belőle. A társadalom és a zsidóság szemete. Ha érdekel az "életműve":

archive.frontpagemag.com/readArticle.aspx?ARTID=24447

archive.frontpagemag.com/readArticle.aspx?ARTID=13485

archive.frontpagemag.com/readArticle.aspx?ARTID=4437

frontpagemag.com/2011/david-stein/chomskys-secret-letters-to-a-holocaust-denier/

Ami Izraelt illeti, hogy katonai támaszpont, ráadásul amerikai - ezt még nem hallottam, de jó. Elteszem az "beteges antiszemita hoax" c. fiókba. Amúgy a zsidók nem civilek, hadköteles mindenki (nők is), és tartalékos szolgálatot is teljesítenek rendszeresen. A "támaszpont" rengeteg támogatást kap amerikai zsidóktól, igen. A folyamatos terrorfenyegetettség, a röpködő kasszámok, a zsidókat módszeresen mészárló arabok, az öngyilkos merénylők, és a beteg, arabok seggét nyaló, liberális nyugati közvélemény megteremti az ideális körülményeket, hogy a szavaiddal éljek, maga a "kényelem luxusát", valóban. Ebbe tényleg nem megyünk bele.

Fekete Sámuel 2013.10.13. 18:35:27

@rode: Úgy van. Figyeled az eseményeket? Hitler legyőzőinek utódai a jelek szerint mindent elkövetnek, hogy bebizonyítsák: Hitlernek igaza volt!

Vizilabda 2013.10.13. 19:16:05

Ha nem lett volna az idióta sok háború, nem lenne ilyen szar az egész világ. Mert rövidlátó volt minden támadó és nem látták hogy önmagukat támadják meg.

Fekete Sámuel 2013.10.14. 21:44:28

@Vizilabda: Szerencsére a hozzád hasonló hülyéket hamar kirostálja az evolúció, de azért még így is elég ijesztő vagy.

Fekete Sámuel 2013.10.14. 21:48:37

@Pensive: Tulajdonképpen nem lenne nagy problem ez a kis népirtósdi, az a pármillió arab tényleg tudna élni máshol. Ténylegesen nem ez a gond, beismerem.

Az a gond, ahogy a világot megszálljátok és tönkreteszitek. A lassan évszázados, folytatólagosan elkövetett népirtás, amit Palesztinában műveltek, ennek csak egy kis, ám jól látható, és különösen gyomorforgató szelete.

De ha ez volna az ára, hogy megszabaduljon tőletek a világ, én azt mondanám, ez így még minden egy kurva jó deal.

De akkor az összes zsiddancsnak oda kéne húznia.

Jó volna, ha jönne még egy nagy kaliberű vezető, olyan, mint Zsabotinszkij vagy Adolf Hitler, aki teljesen világosan értésére adná a zsidóknak, hogy hol a helyük.

Messerschmitt 2013.10.14. 22:41:13

Nem szeretnék a fentebb folytatott rendkívül értelmes vita kapcsán véleményt nyilvánítani. Inkább csak szerény ismereteimmel javítani szeretném a poszt azon (leggyengébb, tárgyi tévedésektől messze nem mentes)részét, amely Priebke II. világháborús szerepéről értekezik.
Először is Priebke nem volt az olaszországi SS csapatok parancsnoka, mégcsak a római csapatoké sem. Századosként (SS-Hauptsturmführer) nem is lehetett az. 1944. március 24-én nem dobtak gránátot a Rómában felvonuló német katonákra. A dátum a megtorlás napja, amikor az ardeatinai barlangrendszerben valóban kivégeztek 335 olasz személyt (néhány olasz katonát is, de többségében az eseményekhez nem kötődő civileket, iparosokat, kereskedőket, tanulókat, egyházi személyeket, stb. köztük a magyar Keresztes Sándort is.) Partizánokról szó nem volt. A kiváltó ok pedig egy pokolgépes robbantás volt a Via Rasellán, amelynek során a helyszínen 29, a kórházban további 4 német katona halt meg. Valóban minden német katonáért 10 embernek kellett meghalnia, legalábbis a parancs szerint. A túlbuzgóság azonban további öt emberéletet követelt. Az eseményeket egyébként Herbert Kappler alezredes (SS-Obersturmbannführer) vezényelte le. A történetet könyvben (Halál a katakombákban) és játékfilmen is megörökítették - ha emlékeim nem csalnak - Marcello Mastroianni és Christopher Plummer főszereplésével. Természetesen nem lehetetlen Priebke aktív közreműködése sem, ezt nem vitatom, de a karmesteri pálca nem az ő kezében volt.

Back4Good 2013.10.14. 23:01:26

@Messerschmitt: igen, szerények az ismereteid. A németek elleni merényletet a római partizán csapatok követték el, gránátot (elnézést, lehet, hogy más tipusú robbanóanyag volt...) dobva az elhaladó németekre. Ezenkívül Priebke volt a koordinátora a kivégzéseknek, amiben ő is részt vett sk, ez az apropója a körülötte folyó balhénak. A többi részben nem írtál semmi különbözőt annál, mint ami a cikkben van, csak a nem létező tudásodat próbáltad fitogtatni. Mozi fiction helyett inkább olvass könyveket.

Fekete Sámuel 2013.10.14. 23:31:44

@Back4Good: Hát igen, ha egy zsidó hülye, akkor nagyon hülye.

A gránát nem robbanóanyag...

Messerschmitt 2013.10.14. 23:32:29

@Back4Good:
Tisztelt Back4Good! Úgy gondolom a kommenteléshez a betűk ismerete önmagában kevés... Ezt ajánlom szíves figyelmébe. Először is nem állítottam, hogy a robbantást nem partizánok követték el. Csak arra utaltam, hogy megtorlás áldozatai nem partizánok voltak. Másodszor: a poszt általam hiányosnak vélt részéhez fűzött megjegyzéseket fenntartom. Lehet, hogy Ön nem értékeli ezt, más kommentelőknek esetleg tartalmazhat plusz információt. Még akkor is igaz lehet ez, ha a cikk apropója valóban nem ez az esemény. Nem létező tudás témakörében engedelmével nem nyitnék vitát, mint ahogy könyvolvasás ügyében sem. Most csak az Ön kedvéért felütöttem Robert Katz témába vágó könyvét és valóban egy súlyos tévedésemre derült fény: Keresztes Sándornak nevezett magyar áldozat valójában Kereszti Sándor volt (Budapest, 1914.08.15. an.: Gergely Barbara)

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2013.10.15. 01:45:36

Még mindig azt mondom, olvasva itt a hozzászólásokat, hogy nem értem, mire van a vita. Egyáltalán: mire a felháborodás. Próbáljatok követni.

1. Azaz első pont: Németország lerohanta, majdhogynem gyarmatává tette Olaszországot, erre ott élő hazafiak terrorista módszerekkel éltek a német katonák ellen - aztán elkapták és kivégezték őket.

2. Azaz kettes pont: az USA lerohanta, majdhogynem gyarmatává tette Afganisztánt (Irakot, Líbiát - nem folytatom), erre ott élő hazafiak terrorista módszerekkel éltek az amerikai katonák ellen - aztán elkapták és kivégezték őket.

Nem látom a különbséget.
Amikor '44-ben egy német tiszt parancsot ad terroristák kivégzésére, miben különbözik egy mostani amerikai tiszt parancsától? Vagy éppen (mert ez jobban kézre áll) írhatnék inkább izraeli tisztet. Mi a különbség? Nem teszem az ártatlant, nem költői a kérdésem, csak képtelen vagyok felfogni, miért prüszköl a világ, amikor a II. világháborúról és a benne szereplőkről esik szó - miért olyan különleges, misztifikált a dolog? Mert nem az.

Ami akkor megtörtént, az nagyjából '48 óta megtörténik a Közel-Keleten, Izrael, mint agresszor által. Vagy megtörténik a világban az USA, mint gyarmatosító által.
Nincs különbség.

Akkor lehetne fröcsögni Erich Priebkére, ha a ma élő amerikai, francia, angol és izraeli tiszteket ugyanúgy elítélnék és börtönbe vetnék. A demokrácia jogán.

Ami (mármint demokrácia) nincsen, hiszen csak egy őrült lázálom...

@Pensive: Természetes, hogy aki mást állít, mint azt a hivatalos média próbálja belenyomni a birkavilág fejébe, rögtön egy beteges hazudozó, esetleg náci, antiszemita vagy egyéb negatívan megfogalmazható figura lesz.
Nem állítom, hogy Chomsky csak és kizárólag az igazságról papol, azonban kétségtelen, hogy valamit mond a szájával, különben nem lenne tüske a magadfajta okosok szemében.

Egyébként borzasztó és elviselhetetlen múltja mellett annyi ideje sincs, hogy megcsókoljon egy szeretett Menórát, mert folyamatosan úton van, hívogatják előadásokra - ennyire semmitmondó és gusztustalan alak.

Fene érti ezt, barátom. :-)

2013.10.15. 11:10:02

@Tom Bobb: Én értem. A beteg, öngyilkos, etnomazochista, muzlimok által pénzelt, sötét és ignoráns, nyugati liberális közvélemény úgy eszi ezt, mint a fruttit. Chomsky pedig egy zseniális koponya lehetne, hiszen zsidó, a tehetségét ellenben (sajnos) eladta az antiszemita sajtónak, tulajdonképpen aprópénzért szembeköpte saját magát.

Ez a legfájóbb a kétségbeesett, depresszív, irigy, sikertelen, tehetségtelen és beteg magyarok számára is, hogy a zsidóság a világ szellemi krémje. Örömmel és táncolva nyalták egy elvetemült diktátor seggét a II. vh során, mert végre valaki megideologizálta a zsidógyűlöletüket, hiszen önerőből csak egy tiszaeszlári süketelésre futotta. Majd dicsőséggel masírozott a kiválsztott, legyőzhetetlen magyar hadsereg a Don kanyarba, ahol nem egészen egy óra alatt ízzé porrá zúzták őket az írástudatlan mongolok, mindeközben az ország szellemi elitjét, munkatáborokban pusztították el módszeresen, analfabéta, cezaromániás keretlegények hathatós segítségével.

Nem tudnak veszíteni, holott Mohács óta, a magyar történelem semmi másról nem szól, mint a veszteségről. Arról, hogy hogyan volt képes a magyar, különleges érzékkel kiválasztani a vesztest, mellé csatlósul szegődni, majd a szükségszerű vereséget mások nyakába varrni.

Mára csak a köpködés maradt, de az nagyon jól megy. Megértem a kétségbeesést: jelen állás szerint, nyolcvanas iq felett, menekül az országból mindenki, akinek nem a zsidózás, a foci, a sör, és a pina a legfontosabb, aki egy kicsit is többre predesztinálja magát. A kiválasztott magyarság halálra van ítélve, de ami ennél is rosszabb, az ítéletet saját maga írta alá.

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2013.10.18. 04:05:17

@Pensive: Látod, ez a lényege egy vitának, hogy ketten két irányban látunk és gondolkozunk. Ez nem baj. Szerintem iszonyatos önelégültség van abban, amiket Chomsky barátunkról írsz, de elnézem neked ezt a köpködő stílust, hiszen ha erre vagy vevő és ilyen ingerek érnek, természetes a reakciód. Nem vonom kétségbe (teszem ezt már másodszor), hogy a srác nem mond mindent helyesen - de ettől függetlenül, csak azért mert képes a világ dolgait más szemszögből is megvilágítani, nem hiszem, hogy antiszemita vagy "zsidógyűlölő" lenne.

A zsidóság nem a világ szellemi krémje. Ezt nem látod helyesen, bár megint igazat adok abban, hogy sok zsidó származású feltaláló, tudós és művész élt és él világunkban. De ne feledjük: ezek az emberek csak adott országokban, adott kormányok és politikai erők mellett voltak képesek maradandót alkotni - ma Izrael állam, amely ugyebár a zsidók fő országa, nem ad annyi maradandó értéket, mint az elvárható lenne a múltban véghezvitt "zsidó fellángolás" miatt. Ez persze az miatt is van, mert a zsidó (ahogyan más emberféle is) csak akkor képes alkotni, ha nyugalom és biztonság (anyagi - főleg) veszi körbe.
De ezzel úgysem fogsz egyetérteni. Ahogy látom sok "zsidógyűlölő fasiszta" írásaiból is, hogy nem fogunk szót érteni, úgy látom a másik oldalt (a te mondataidat), ami megerősíti, hogy igenis élnek birkák, akárhogy tagadják. Mert létezik középút, barátom, amikor elfogadod ezt és azt a nézetet is, amikor mindkettőnek utánanézel, tájékozódsz azelőtt, hogy állást foglalnál...

Rengeteg birka (agymosott) foglal állást hozzád hasonlóan, köpköd és fröcsög feleslegesen, miközben igenis van igazság a mondanivalójában - de azért magába nézhetne, mennyi ferdít.

Mohács.
Teljesen egyetértek - ami Mohács után a magyarokkal történt, az katasztrófa. De tény, hogy ha okosan politizálunk és az arabokat (törököket) inkább az Ibériai-félsziget felé "lökdössük" (akkoriban baszták ki onnan őket, mikor megjelentek a Balkánon), akkor egészen másként állnánk. Tényként kell elfogadnunk, hogy egész Európa röhögve nézte, ahogy kínlódunk a török haderővel - és tudták jól, hogy amikor a Magyar Királyság elbukik, képesek megállítani a törököt. Csak előbb fel kellett áldozni a hülye magyarokat.

Valamiért évszázadok óta az emberek, körülöttünk élő nemzetek bögyében vagyunk. Nem fogunk belemenni, miért, ez egy kellemes beszélgetés része lehetne, de tény, hogy sok magyar feltaláló és tudós (művész) létezett és létezik a mai napig is (nem, ők nem zsidók), akik erősítették az emberiség létezését és valóságát ezen a bolygón.

Négy éve elhagytam Magyarországot, pontosan azért, amit az utolsó bekezdésedben leírtál. Többet akartam - meg is kaptam és a jövőben is meg fogom kapni. Sajnos, ezzel a bekezdéssel egye kell értsek.

Köszönöm.

2013.10.18. 11:19:03

@Tom Bobb: Na, ha Chomsky-t kedveled, ajánlom figyelmedbe Jimmy Carter, Peace not Apartheid című förmedvényét. Kicsurog a lapok közül az antiszemitizmus, az álszent süketelés, és természetesen tömve van, könnyedén cáfolható (már ezerszer cáfolt) hazugságokkal. Carter is utálja a zsidókat, ő is híve a pacifizmus egyházának (vagyis józan ésszel nem lehet megtéveszteni) és a négy év elnöksége alatt, ő is tanúbizonyságát adta, hogy a saját népét is képes leköpni, nemlétező eszmék érdekében.

Nagyon fogod élvezni.
süti beállítások módosítása